15 років онлайн: Facebook святкує день народження та обіцяє захищати вибори в Україні

18:10, 04.02.2019
15 років онлайн: Facebook святкує день народження та обіцяє захищати вибори в Україні

Facebook святкує 15-річчя (фото з відкритих джерел)

Соціальна мережа Facebook святкує 15-річчя від дати створення. Напередодні компанія пообіцяла "захищати" вибори в Україні, заборонивши поширення політичної реклами, придбаної за межами країни.

 

Як відомо, 4 лютого 2004 року керівник компанії Facebook Марк Цукерберґ із групою друзів - студентів Гарвардського університету у США запустив інтернет-сайт під назвою Thefacebook. Тепер соціальна мережа налічує 1,52 мільярда користувачів у світі, які відвідують сайт хоча б раз на день, а 2,23 мільярда - принаймні раз на місяць, повідомляє "Голос Америки".

 

Найбільше користувачів Facebook є в Індії - майже 300 мільйонів, а у Сполучених Штатах понад 200 мільйонів. В Україні кількість користувачів Facebook 2018 року перевищила 10 мільйонів, значно збільшившись у зв’язку з поступовою міграцією українців з російських мереж "ВКонтактє" та "Одноклассники" після їх заборони у травні 2017 року.

 

Як пише видання, Facebook "неохоче, але визнає, що з багатомільярдною кількістю користувачів та з можливостями вибірково і цілеспрямовано поширювати серед них інформацію компанія вимушена брати на себе щораз більшу відповідальність.

 

У заяві 28 січня 2019 року Facebook стверджує, що "за останні два роки, ми зробили велетенські інвестиції, щоб захистити чесність виборів" у різних країнах світу. 

 

Компанія зокрема зобов’язалася на час цьогорічних виборів в Україні заборонити поширення політичної реклами придбаної за межами країни. “Інструменти прозорості стосовно виборчої реклами у лютому будуть запущені в Індії, а також в Україні та в Ізраїлі перед їхніми виборами, й глобально до кінця червня”, - обіцяє Facebook.

 

Щоб уникнути втручань у політичні процеси країн з-за кордону та, щоб не допускати маніпуляцій інформацією Facebook винайняв 30 тисяч працівників, які зосереджені на питаннях безпеки, і компанія каже, що працює над застосуванням технології для “розпізнавання і блокування зловмисної діяльності”.  Попри це, критики Facebook, а також Twitter та інших соціальних медіа вказують, що комерційним компаніям не варто повністю довіряти самостійне регулювання процесів, які мають потужний вплив на суспільство.