Судноплавство в Керченській протоці під загрозою припинення через замулення після будівництва мосту

10:24, 31.01.2019
Судноплавство в Керченській протоці під загрозою припинення через замулення після будівництва мосту

Біля Керченського мосту почастішали випадки, коли судна сідають на мілину (фото: Reuters)

Прохід через Керченську протоку поступово замулюється, що призведе до того, що великі судна не зможуть дістатися українських портів на Азові. Замулення відбувається внаслідок порушення природного плину води після будівництва Керченського мосту.

Про загрозу для судноплавства пише кримське видання Керч.ФМ.

Зазначається, що восени 2015 року через протоку проходили судна з осадкою до 8 метрів, а зараз - всього 4,9 метра.

Капітан порту Керчі декілька разів змінював дані щодо осадки суден, яким дозволено проходити через протоку. Помітно, що із 2015 року вона різко зменшилася.



На думку експерта, який нібито працював в портах Керчі майже два десятка років, замулювання каналу природний процес.

"Ще при Україну замулювання каналу періодично давало про себе знати. В "нульових" роках очищення каналу була дуже рідкісним і дорогим заходом. Ситуація компенсувалася повільним замулюванням. Після початку будівництва Кримського моста в наприкінці 2015 року замулювання стрімко зросло. Портовики кажуть, що це через змінену гідродинаміки в Керченській протоці. Потік води з Азовського моря виносить пісок і мул, який не може повністю пройти повз опори мосту. Створюється ефект "гребінця". Потік води прагне обігнути міст і мул заноситься в акваторію Керченської бухти, яка починає активно міліти", - прокоментував Керч.ФМ ситуацію неназваний експерт.

Він вважає, що замулюванню загрожує судноплавству в Керченській протоці:

"За останні роки там відразу кілька судів сіли на мілину у фарватері з Кавказького боку в тих місцях, де раніше вони вільно проходили", - ідеться в матеріалі.

Негативний ефект від діяльності російських окупантів очевидний:

"Зменшення прохідного осідання дуже негативно впливає на можливості портів. І хоча самі порти не так швидко мілішають, замулений Керченський підхідний канал зводить на нівець переваги глибоководних причалів. Укупі з санкціями і новими вимогами законодавства, це вже можна сказати "вбило" морську галузь Керчі. Зарплати в морському секторі впали в кілька разів у порівнянні з рівнем 5 річної давності. Багато втратили роботу".

Експерт зазначає, що ситуацію можна покращити регулярними днопоглиблювальними заходами.

Нагадаємо, російські силовики мотивували відмову у проході українських моряків 25 листопада 2018 року через Керченську протоку тим, що один із кораблів сів на мілину і заблокував рух суден. Після цього відбулося захоплення в полон українських моряків, яких катують в російському СІЗО.